Wrap-up: Mei, Juni en Juli

Lezen was in mijn examentijd een supergoede manier om even te kunnen ontspannen. Ik las veel in de trein, maar ook vaak een uurtje voordat ik ging slapen. Op deze manier las ik zowel in mei 4 en in juni 3 boeken per maand. Ook las ik nog twee boeken in juli. En tussen die toen boeken zaten een aantal hele goede boeken, maar ook een aantal teleurstellingen.

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

Ik begon in mei met het lezen van The Alchemist van Paulo Coelho op aanraden van een goede vriendin. Het gaat over een jongen die op zoek gaat naar een schat die hij heeft gezien in zijn dromen. Een vrij spiritueel boek, maar vooral heel sterk in prachtige uitspraken. Een beetje te zweverig voor mijn doen.
Daarna las ik de graphic novel The Dark of Deep Below van Patrick Rothfuss. Een supersnel boekje met hele leuke en soms wat lugubere illustraties. Binnen twee uur was hij al uit, maar ik vond ‘m net zo leuk als deel 1 van deze serie!
Ik was al heel lang benieuwd naar de ‘nieuwere’ werken van J.K.Rowling. Over The Casual Vacancy hoorde ik veel negatieve dingen, maar de boeken onder pseudoniem Robert Galbraith schenen goed te zijn. Koekoeksjong was mijn derde boek van de maand en hoewel het verhaal me niet helemaal kon overtuigen, waren de karakters ontzettend leuk. Detective Cormorant Strike is zeker mijn favoriete karakter van de maand!
Ik sloot mei af met De Vloek van de Titaan uit de Percy Jackson en de Olympiërs serie van Rick Riordan. Deel twee viel me een beetje tegen, maar dit deel maakte dat helemaal goed. Nu kan ik niet wachten om de rest van de serie te lezen!

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

In juni had ik het druk met belangrijke presentaties en examens, maar las toch 3 boeken. De eerste daarvan was Winger van Andrew Scott, die ik tijdens mijn bezoek aan Londen kocht. In één woord, awesome! Van de kaft, karakters, rare zinnen en verhaallijn, ik smulde van dit boek. Het einde is heel dramatisch en vraagt naar meer, dus dan begrijp je mijn vreugde toen ik ontdekte dat deel twee in september uitkomt.
Op het Boekenfestijn kocht ik de Nederlandse vertaling van Catching Fire van Suzanne Collins. Ook dit boek was raak. Ik heb wel een haat liefde verhouding met Katniss, maar dat deed niet af van het leesplezier.
Tot slot las ik in juni een informatief boek, namelijk Het Keltische Boek van Leven en Dood door Juliette Wood. Het zou veel moeten vertellen over het leven van de Kelten, maar achteraf gezien was het vooral een afgeraffelde samenvatting van mythen, legendes en sprookjes over voornamelijk koningen en goden/godinnen. Heel erg jammer dus!

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

Juli was een rare maand met de schoolexpositie, een logeerhond in huis en veel losse afspraken. Om even het reisgevoel naar boven te brengen las ik Long Way Round van Ewan McGregor en Charlie Boorman. Een episch verslag van hun motorreis van Londen naar Magadan in Rusland en New York. De documantaire heb ik op DVD en met veel plezier bekeken en dit was weer een opfrissertje.
Het andere boek wat ik las was Vermogen en Wijsheid, het derde deel in de Trilogie De Boeken van de Zieners van Robin Hobb. Ik kan eindelijk beginnen met de ongelezen Hobbs in mijn kast!

Hiermee heb ik aan al mijn kleine doelstellingen voor dit jaar kunnen afstrepen. Het laatste doel was 25 boeken in 2015 lezen en met 21 daarvan al uit, ga ik dat lang en breed halen en kan ik voor het allereerst mijn challenge ophogen! Zo cool!

 

 

Plaats een reactie