Top 10 boeken die van mij verfilmd mogen worden

TTThursday copy

Het is weer donderdag, dus tijd voor een nieuwe Top Ten Thursday! Elke week wordt er door Emmy van Zon en Maan een nieuw onderwerp gegeven die alle bloggers mogen behandelen.

Deze week: Welke boeken wil ik persé op het grote witte doek zien?

The Golden Compass – Philip Pullman
Ja hallo Graham! Die is toch allang verfilmd?! Precies, maar als ik mijn bescheiden mening mag geven vond ik hem echt af-schu-we-lijk. Terwijl het zoveel potentie heeft! Kijk naar de verfilming van The Lion, the Witch and the Wardrobe van C.S.Lewis, zo kan het toch ook?

Joel – Carry Slee
In dit boek is een grote rol voor een transvrouw weggelegd en hoe mooi zou het zijn als daar eens wat meer van op het witte doek zou verschijnen? En dan natuurlijk met een transvrouw in die rol! Het boek was geen hoogstandje,  maar misschien zou een verfilming daar iets aan kunnen doen.

Inferno – Dan Brown
Omdat ik niet genoeg kan krijgen van Tom Hanks en de speurtochten die zijn karakter moet ondernemen om de wereld van kwaad te redden. Kan je mijn geluk inzien toen ik er onlangs achter kwam dat ze bezig zijn om deze film werkelijkheid te maken? :D

Mythago Woud – Robert Holdstock
Dit is een heel mooi en wat ouder boek over een magisch bos waarin historische helden, slechteriken en beesten tot leven komen. Het heeft echt een enorme indruk gemaakt.
De hoofdpersoon is een hele zachtaardige en integere jongeman, misschien iets voor Logan Lerman?

De Wetten van de Magie – Terry Goodkind
Van deze reeks is ooit een TV-serie gemaakt. Onwijze B-kwaliteit, maar ik heb me er wel mee vermaakt… Totdat ik van de lezers begreep hoe verschrikkelijk anders en geromantiseerd de serie was. Ik zou wel eens willen zien hoe episch het verhaal écht is, het liefst alá The Lord of the Rings.

Kapitein01
De Kleine Kapitein – Paul Biegel
Jeugdsentiment, niks meer en niks minder. De boeken van Paul Biegel las ik in groep 5 en 6, voordat we aan Thea Beckman en Jan Terlouw begonnen. Ik was zo ontzettend dol op de verhalen van die gekke kapitein en zijn maatjes. De illustraties van Carl Hollander zie ik ook nog zo scherp voor de geest. Een animatiefilm zou helemaal het einde zijn.

Eleanor & Park – Rainbow Rowell
Dit is zo’n wel – niet keuze. Aan de ene kant zou ik het heerlijk vinden om weg te zwijmelen in de bioscoop, maar ik ben zo bang dat er onrecht wordt gedaan aan het boek. Misschien is het maar goed als het niet gebeurd, want ik denk niet dat ik het ga overleven.

De meeste boeken die ik echt graag als film zou zien, zijn of worden al als serie of film uitgebracht. Daarom wat minder dan tien.

Heb jij een boek in het bijzonder die je graag verfilmd ziet worden?

 

 

2 thoughts on “Top 10 boeken die van mij verfilmd mogen worden

  1. The Golden Compass zouden ze inderdaad opnieuw moeten maken. Wist je dat ze wel scènes hadden gemaakt van het einde van het boek maar die niet in de film hebben gestopt? Echt balen… Eleanor & Park zou ook mooi zijn om te zien!

Plaats een reactie