Top 10 van onderwerpen die we vaker mogen terugzien in boeken

TTThursday copy

Op donderdag beantwoord ik dé grote vraag van Top Ten Thursday. The Lady Library is jammer genoeg gestopt, maar Emmy van Zon en Maan heeft het stokje overgenomen en organiseert vanaf nu deze tag. Vandaag in de allernieuwste editie: Welke onderwerpen mogen vaker behandeld worden in boeken?

1. Rouw (verwerking)
Ik zie het maar al te vaak;  karakter A overlijdt in een verhaal, karakter B is voor een bladzijde of hoofdstuk sip en gaat vervolgens weer lekker verder. Rouw geeft de dood van een karakter meer diepte, dat zou ik graag willen zien.

2. LGBT- karakters
En niet alleen om ze te laten opboksen tegen hun problemen. Het zou zo fijn zijn als het niet als hoofdprobleem zou worden gebruikt, maar als bijkomstige toevalligheid.

3.  Historische YA
Misschien iets lichter geschreven historische YA boeken. Dát lijkt me heerlijk.

Helaas kom ik niet verder dan dit, terwijl er honderden onderwerpen zijn waar ik vast en zeker meer over zou willen lezen. Bovenstaand rijtje is echter wel iets waar mijn leeshart naar verlangt.

2 thoughts on “Top 10 van onderwerpen die we vaker mogen terugzien in boeken

Plaats een reactie