Boekblogger Enquête 2014 – Deel 2

Wat is er nu leuker om te doen dan nog één keer het jaar op een rijtje zetten en alle mooie punten eruit pikken? Nou, heel weinig! Voor het eerst doe ik mee met de Boekblogger Enquête georganiseerd door Joany van Craving Pages (dankjewel!). Deze enquête bestaat uit drie delen: eerst blikken we terug op boeken, daarna het bloggen zelf en tot slot kijken we vooruit naar dit mooie nieuwe jaar.

Vandaag het tweede en derde deel!


 

Boeken & Bloggen

1. Wat is je favoriete boekenblog van 2014?
Omdat ik in dit jaar de wondere wereld van het boekbloggen heb ontdekt, heb ik er teveel om op te noemen! Hier ga ik dan ook geen namen in het bijzonder typen.

2. Welke review, die je het afgelopen jaar hebt geschreven, is je favoriet?
Dat moet (van de drie die ik er tot nu toe heb geschreven) The Maze Runner zijn, mijn allereerste recensie! Niet omdat hij goed is, maar simpelweg omdat het hier voor mij allemaal mee begon!

3. Wat is je favoriete boek-gerelateerde ontdekking van het afgelopen jaar? (website, winkel, wat dan ook zolang het maar met boeken te maken heeft.)
De boekbloggers community! Ook heb ik het supervriendelijke en -behulpzame personeel van boekenhandel Den Boer in Baarn ontdekt. Maakt boeken shoppen nóg leuker!

4. Wat is jouw mooiste boekenblog moment van 2014?
In het prille bestaan zijn er geen grote ups of downs geweest, maar een aantal noemenswaardige momenten waren mijn eerste reacties en eerste tag. Mogen er nog vele volgen :)

5. Heb je meegedaan aan challenges dit jaar? Zo ja; hoe is dat voor je uitgepakt?
Op Goodreads deed ik mee aan de Reading Challenge. In januari zette ik mijn doel op 16 boeken, daarna werd het 20. Uiteindelijk heb ik 22 boeken gelezen en mijn doel voor 2014 ruim gehaald.

 

Vooruitblik

1. Aan welk boek ben je dit jaar niet toegekomen en staat nu boven aan je nog-te-lezen-lijstje voor volgend jaar?
In 2014 wilde ik heel graag de serie Het Gouden Kompas van Philip Pullman uitlezen, maar kwam niet door het laatste deel (De Amberkleurige Kijker) heen. Ik weet nog dat ik net een stapel nieuwe boeken had gehaald en dus veel liever een nieuw boek wilde lezen. Dit jaar een herkansing!

2. Naar welk boek, wat uitkomt in 2014, kijk je het meest uit?
De Muziek van de Stilte van Patrick Rothfuss. Als grote fan van Pat moet ik dit boek natuurlijk lezen terwijl ik wacht op deel drie in The Kingkiller Chronicles. Dit boekje is een uitweiding over één van mijn favoriete karakters uit die serie. De Engelse staat al in de kast, maar ik wil graag de Nederlandse lezen.

3. Wat hoop je in 2015 te bereiken met lezen/bloggen?
– Regelmatige content
– Meer bloggers leren kennen
– Plezier hebben!

4. Naar welke boeken-evenementen van 2014 kijk je het meest uit?
Ik ga komend jaar voor het eerst naar een Boekenfestijn! Jahoe! Ik hoop dat ik naar Rotterdam kan komen, anders wordt het in ieder geval Utrecht (en Nieuwegein, want daar woon ik vlakbij)

5. Doe je dit jaar mee aan een lees-challenge? Zo ja; welke?
Ja, met de Goodreads Reading Challenge. Dit jaar heb ik ingezet op 25 boeken, zoveel heb ik nooit eerder gelezen! Daarbij wil ik 15 boeken van mijn TBR stapel lezen, een trilogie van Robin Hobb en tenminste 3 non-fictie boeken. Dit moet zeker haalbaar zijn.

2 thoughts on “Boekblogger Enquête 2014 – Deel 2

  1. Leuke blog en leuke antwoorden ook! Ook leuk om weer eens een mannelijke blogger tegen te komen, heb toch het gevoel dat we een stuk minder vertegenwoordigd zijn haha. Succes met bloggen dit jaar en mag ik je uitnodigen om mijn enquête ook eens te lezen?

    Ik heb je toegevoegd op Bloglovin, ik ga je zeker volgen!

Plaats een reactie